حضور در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل

حضور در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل
رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در تاریخ 20 و 21 آذر ماه 1402 برگزار گردید، همزمان با برگزاری این رویداد، گروه سرمایه گذاری مسکن و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای را با محوریت توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های نوین در صنعت ساختمان امضا کردند. همچنین ثمسکن به عنوان نماینده شاخص سمت تقاضا و یکی از ارکان برگزاری در بخش نمایشگاهی حضور داشته و دستاورد های فنی و فناورانه گروه طی 34 سال فعالیت تخصصی در حوزه ساخت و ساز به بازدیدکنندگان به ویژه وزیر محترم راه و شهرسازی ارایه گردید.

 

رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در تاریخ 20 و 21 آذر ماه 1402 در پنج محور اصلی به شرح ذیل برگزار گردید.

·        مواد و مصالح ، روش ها و فناوری های نوین ساخت

·        انبوه سازی و صنعتی سازی ساختمان

·        هوشمند سازی ساختمان

·        لوازم و تاسیسات مکانیکی، برقی و امنیتی و مقاوم سازی ساختمان

·        خدمات فناور و خلاق مهندسی و طراحی و نظارت، مشاوره و پیمانکاری و مدیریت ساخت

·        حمل و نقل دریایی، زمینی، هوایی و ریلی

همزمان با برگزاری این رویداد، گروه سرمایه گذاری مسکن و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای را با محوریت توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های نوین در صنعت ساختمان امضا کردند. همچنین ثمسکن به عنوان نماینده شاخص سمت تقاضا و یکی از ارکان برگزاری در بخش نمایشگاهی حضور داشته و دستاورد های فنی و فناورانه گروه طی 34 سال فعالیت تخصصی در حوزه ساخت و ساز به بازدیدکنندگان به ویژه وزیر محترم راه و شهرسازی ارایه گردید.

 

رویداد فناوری1
رویداد فناوری2
رویداد فناوری3

 

 

 

 

در این رویداد در مجموع 54 شرکت دانش بنیان در سمت عرضه، محصولات و توانمندی های خود را در معرض دید طرف تقاضا و مشتریان بالقوه قرار دادند .شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز با توجه به جلسات پیشین برگزار شده با صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت راه و شهرسازی درخصوص برگزاری جشنواره مشترک در حوزه نوآوری و دانش بنیان در صنعت ساختمان، حضور فعال و نقش تاثیر گذاری در بخش تقاضا (صنعت ساختمان) در این رویداد داشته است. در افتتاحیه روز نخست، مدیریت محترم عامل گروه درخصوص حمایت و اعلام آمادگی ثمسکن جهت استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در پروژه های گروه ایراد سخنرانی نمودند و بیان فرمودند که به منظور منطقی شدن قیمت مسکن، افزایش سرعت ساخت و ساز و استفاده از فناوری های نوین اجتناب ناپذیر است. در ادامه برنامه افتتاحیه سایر سخنرانان از جمله دکتر ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و دکتر شاکری رئیس کمیسیون عمران مجلس به تشریح ظرفیت و ضرورت توسعه دانش بنیان در کشور پرداختند. در بعد از ظهر روز نخست این رویداد، شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن پنل تخصصی با عنوان " ارائه نیازمندی های فناورانه گروه سرمایه گذاری مسکن" توسط تیمی متشکل از تحقیق و توسعه گروه، حوزه های فنی و اجرایی معاونت توسعه فناوری و ساخت برگزار گردید.

و طی آن، نیاز های فناورانه پروژه های شرکت در سه بخش طرح و ساخت، پلتفرم و نرم افزار و همچنین نگهداشت و بهره برداری مطرح و با رویکرد ارزیابی معیارها و توسعه فناوری متناسب با کلاس اقتصادی پروژه ها تشریح گردید. در این نشست ضمن تبادل اطلاعات و تجارب با شرکت های دانش بنیان به صورت پرسش و پاسخی صمیمانه وکاربردی، نقطه نظرات تولید کنندگان و نوآوران دانش بنیان اخذ و درخصوص همکاری های فیمابین در آینده نزدیک بحث و گفتگو انجام شد. 

رویداد فناوری6

در پایان لازم به ذکراست ،استراتژی گروه سرمایه گذاری مسکن بر این است که با تشکیل کارگروه تخصصی "دانش بنیان" شرکتهای مذکور و ارایه شده توسط معاونت علمی فناوری را طبق دسته بندی تخصصی صنعت ساختمان و براساس معیارهای ارزیابی و انتخاب آن فناوری بررسی و جهت توسعه در پروژه های گروه امکان سنجی نماید. در این خصوص از صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست گردیده تا نماینده خود را جهت فعالیت در این زمینه معرفی نمایند. در این راستا زمینه های مشارکت  و مدلهای همکاری در قالب  توانمندسازی آن شرکتها، هم سرمایه گذاری و یا فقط بکارگیری و توسعه محصول، توسط این کارگروه تدقیق گردد. لازم به ذکر است سابقه بکارگیری محصولات دانش بنیان در پروژه های ذیل گروه انجام شده است و امکان توسعه سایر محصولات در دستور کار شرکتها قرار گرفته است.

·        پروژه بنفشه اندیشه- شیشه های کم گسیل در راستای طرح EEEB

·        پروژه ایرانشهر اندیشه-دیوارهای سبک پانلی والکریت

·        پروژه باران رشت- دیوارهای سبک پانلی والکریت

پروژه پردیس رشت پوشش های  کامپوزیت سیمانی (مقاوم در برابر سایش و رطوبت )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید