مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

تامین مالی مهمترین پارامتر اجرای پروژه‌ها

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تهیه بسته رونق بخش مسکن در مراحل پایانی قرار دارد و هفته آینده رونمایی می شود، تدوین روش‌های متنوع تامین مالی را یکی از مهمترین شاخص‌های این بسته عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، در مراسم افتتاح پروژه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شمالغرب تحت عنوان «نرگس رشدیه تبریز» با اشاره به ظرفیت های صنعت ساخت و ساز در شرایط فعلی اقتصادی گفت: تولید مسکن به عنوان حوزه‌ای که می تواند به اقتصاد کشور کمک کند، شناخته شده است. مستحضر هستید که تقریبا از یکسال پیش به دلیل تحریم‌های آمریکا در شرایط ویژه اقتصادی خاص قرار گرفتیم و این فشارها نشانه این است که وارد یک نبرد اقتصادی تمام عیار با آمریکا شدیم.

افتتاح صندوق شمال غرب

وی افزود: بنابراین برای اینکه ما بتوانیم این شرایط را در کشور عبور کنیم باید از تمامی پتانسیل‌های داخلی که به تحریم‌ها وابسته نیستند، استفاده کنیم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه باید اقداماتی برای جلوگیری از کاهش «رشد اقتصادی»، کوچک شدن اقتصاد و افزایش اشتغالزایی انجام دهیم، گفت: یکی از بخش‌هایی که واجد این شرایط است و کمترین تاثیر را می تواند از تحریم ها به خود ببیند حوزه مسکن و ساختمان است که تمام نهاده‌های آن در داخل موجود است و می‌تواند نیازهای داخلی را فراهم کند.

انارکی افزود: با توجه به اینکه مسکن و ساختمان از اولویت‌های دولت محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی است، در همین راستا احداث 400 هزار واحد برای سال‌های 98 و 99 برنامه ریزی شده است. ضمن اینکه 500 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل می شود تا پرونده مسکن مهر بسته شود. دولت در این زمینه برنامه‌های ویژه ای دارد به طوریکه در مجموع طی دو سال آینده 900 هزار واحد مسکونی در کشور عرضه خواهد شد که می‌تواند یک ظرفیت قابل توجهی را برای رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال فراهم کند.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تدوین بسته رونق بخش مسکن از اواخر سال گذشته در بانک مسکن آغاز شده است و مراحل نهایی خود را طی می کند، گفت: گروه مالی بانک، شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، شرکت تامین سرمایه و سایر شرکت های وابسته به بانک مسکن نیز در تدوین این بسته مشارکت دارند و سعی شده در آن هم به بخش عرضه و هم به بخش تقاضا توجه شود.

تامین مالی مهمترین پارامتر اجرای پروژه‌های ساختمانی

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در صنعت ساختمان موضوع تامین مالی است گفت: اگر این موضوع حل نشود این طرح ها و پروژه ها ولو با طراحی زیبا روی کاغد خواهند ماند و اجرا نخواهد شد بنابراین مهمترین موضوعی که در این بسته پیش بینی شده تامین مالی پروژه ها است.

 

انارکی گفت: سعی کردیم روش های تامین مالی متنوع در این بسته پیش بینی شوند. یکی از مهمترین منابعی که ما امکان نقد کردن آن را تاکنون نداشتیم، تسهیلاتی است که در پرتفوی بانک نگهداری می شود و به عنوان دارایی بانک است که خالص حدود 110 هزار میلیارد تومان برآورد می شود. بخش قابل توجهی از این تسهیلات می تواند در قالب اوراق مشارکت رهنی یا اوراق MBSبه نقدینگی جدید تبدیل شود و یک جریان جدید مالی را در مجموعه بانک مسکن و شرکت‌های تابعه ایجاد کند و موجب توسعه فعالیت‌ها باشد.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار امیدواری کرد: این بسته هفته آینده در اولین همایش بانک مسکن رونمایی شود تا یک تحرک جدید در مجموعه بانک و شرکت‌های تابعه ایجاد شود.

انارکی درباره پروژه نرگس رشدیه تبریز نیز گفت: در این پروژه سعی شده تمام ابعاد فنی و معماری به کار گرفته شوند به طوریکه با استقبال مواجه شده و تمام واحدهای آن به فروش رسیده است.

افتتاح صندوق شمال غرب

وی همچنین با اشاره به بیست و نهمین سالگرد تاسیس شرکت سرمایه گذاری مسکن گفت: مجموعه این گروه امروز به یک هلدینگ بزرگ تبدیل شده است. وظیفه بانک مسکن این است برند گروه سرمایه گذاری مسکن که حاصل مجموعه دستاوردهای این شرکت طی 29 سال اخیر است، را ارتقا دهد و در این راستا گام بر می داریم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در گروه سرمایه گذاری مسکن یک فرهنگسازی جدید را در حوزه ساخت و ساز کشور به عنوان یک پیشران داشته باشیم که با برنامه‌ها و استراتژی های شرکت سرمایه گذاری مسکن، امیدوار هستم زودتر این اتفاق رخ دهد.

انارکی در پایان، پیش بینی مدیریت تامین مالی پیش از اجری پروژه را یکی از نقاط قوت شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن عنوان کرد و گفت: ما باید بتوانیم روش های متنوع تامین مالی را طراحی کنیم تا هیچ پروژه ای به دلیل مشکل تامین مالی متوقف نشود یا به کندی پیش نرود.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید