بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری به زودی کلنگ زنی می شود

بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری به زودی کلنگ زنی می شود
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، با بیان اینکه پروژه مسکونی آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در اواخر تیرماه کلنگ زنی می شود، گفت: این پروژه ۱۵۰۰ واحدی در سه فاز اجرا می شود.

فرهاد یاسمی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسکونی آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری گفت: پروژه آیمان در زمینی به مساحت 54 هزار مترمربع ساخته می شود و در حاشیه بافت فرسوده محله حکم آباد تبریز، از محلات قدیمی این شهر واقع شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه به صورت یکپارچه طراحی شده اما در سه فاز اجرا می شود افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان توسعه گر و بازوی اجرایی بانک مسکن در این پروژه ایفای نقش خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب ادامه داد: پروژه مسکونی آیمان تبریز با هدف تخلیه محلات همجوار و نوسازی بافت مسکونی این منطقه اجرا می شود. یاسمی، با بیان اینکه پروژه عظیم آیمان در قالب حدود 1500 واحد مسکونی تعریف شده است، گفت: فاز یک پروژه که 600 واحد مسکونی تعریف شده است، اواخر تیرماه کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به اینکه فاز یک پروژه مسکونی آیمان در مدت 36 ماه اجرا می شود، افزود: این پروژه با هدف تامین مسکن برای اقشار میان درآمدی ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، با بیان اینکه این پروژه به صورت پیش فروش به متقاضیان عرضه خواهد شد، درباره اجرای دو فاز دیگر نیز گفت: در فاز دوم نیز 600 واحد مسکونی و در فاز سوم نیز 300 واحد مسکونی در قالب این پروژه تعریف شده که در مجموع یک پروژه حدود 1500 واحدی خواهد بود.
یاسمی، زیربنای کل پروژه بازآفرینی شهری آیمان تبریز را 183 هزار متربع عنوان کرد و گفت: در این پروژه کاربری های عمومی نیز پیش بینی شده و در مطالعات پروژه نیز سعی شده فرهنگ بومی منطقه حفظ شود.
این مقام مسوول درباره بازدید وزیر راه و شهرسازی از این پروژه نیز گفت: آقای اسلامی در سفر به تبریز از پروژه آیمان نیز بازدید کرد و توصیه وی این بود که بین پروژه و بلوار همجوار، فضای سبز در نظر گرفته شود که این موضوع را در دستور کار قرار می دهیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب کشور افزود: وزیر راه و شهرسازی تاکید داشتند در کنار اجرای پروژه آیمان در سایر استان های تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری شمالغرب یعنی استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و ارومیه پروژه های باز آفرینی شهری تعریف شود. وی با بیان این که تعریف و اجرای پروژه های باز آفرینی در شهرهای دیگر کشور از جمله اردبیل، تهران و سایر شهرها در حال اجرا است، از برنامه گروه برای نقش‌آفرینی بیشتر در این مسیر خبر داد.

هفدهمین کمیته معماری خرداد98

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید