به گزارش «دنیای اقتصاد»، بررسیهای میدانی از میزان ورود و خروج متقاضیان خرید و فروش آپارتمانهای مسکونی به بازار مسکن نشان میدهد بهطور معمول و به شکل سنتی حجم خرید و فروش و میزان جستوجوی متقاضیان در بازار مسکن طی یک ماه مبارک رمضان با کاهش مواجه میشود. در مقابل بخشی از متقاضیان با تمام شدن این ماه مبارک مجدد به بازار وارد و فرآیند جست و جوی خود را برای خرید آپارتمان مسکونی آغاز میکنند. این روال طبیعی برای سال جاری نیز همچون سالهای گذشته اتفاق افتاده است. بهطوری که طی ماه مبارک رمضان میزان حضور و جست و جوی متقاضیان خرید مسکن کاهش پیدا کرد.
با پایان یافتن این ماه مبارک در هفته گذشته و نزدیک شدن به فصل اصلی نقل و انتقالات مسکن(دو هفته تا ابتدای تابستان)، این انتظار وجود دارد که بخشی از تقاضاهای خرید به بازار مجددا وارد شوند. اگرچه بهطور طبیعی زمان موردنیاز از آغاز جستوجو در بازار تا خرید واحد مسکونی حداقل دو هفته است اما بررسیها نشان میدهد در برخی دورههای خاص بازار همچون سیکلهایی که عرضه واحد مسکونی در بازار کاهش پیدا میکند یا قیمت مسکن با جهش مواجه میشود، فرآیند جست و جو طولانیتر میشود. از آنجاکه در زمان کنونی بازار مسکن نیز طی یک سال و اندی گذشته یک دوره خاص از بابت رونق معاملاتی و جهش قیمت را تجربه کرده است؛ همزمان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز فصل نقل و انتقالات، متقاضیان جدیدی که در این دوره تصمیم به ورود به بازار برای خرید آپارتمان مسکونی را دارند به یک نقشه راه جهت کاهش پروسه جستوجوی انتخاب فایل مناسب نیاز خواهند داشت. نقشه راهی که میتواند از طریق طراحی مجموعهای از سوالات و یافتن پاسخ برای آنها به وجود آید.